Grupul farmaceutic Dona, prin intermediul companiei Dona Logistica S.A., își îndreaptă atenția către sectorul veterinar, cu planuri de a prelua divizia VET din cadrul Vetro Solutions, o companie fondată de medicul veterinar Dumitru Fodor și care deține o fabrică de medicamente pentru uz veterinar în Iași.

În prezent, Consiliul Concurenței analizează această tranzacție care ar permite Dona Logistica S.A. să-și extindă operațiunile și în domeniul veterinar. Dona Logistica este deja un jucător important pe piața distribuției de produse farmaceutice pentru uz uman, atât la nivel angro, către spitale și farmacii, cât și la nivel de retail, prin intermediul rețelei de farmacii Dona. Compania face parte din grupul farmaceutic Dona, fondat de antreprenorul Eugen Banciu, medic de profesie, și a înregistrat anul trecut venituri de 1,3 miliarde lei, cu un profit de 23 milioane lei, angajând peste 2.100 de persoane.

Pe de altă parte, Vetro Solutions S.A., cu sediul în Iași, se concentrează pe importul și distribuția de medicamente și servicii pentru cabinete și clinici veterinare, farmacii, pet-shop-uri și ferme. Divizia VET a companiei, specializată în distribuția de produse veterinare către aceste segmente, este cea care va fi achiziționată de Dona Logistica. După finalizarea tranzacției, Vetro Solutions va continua să opereze divizia Ferme, dedicată medicilor veterinari și fermierilor.

Fondată în 2012 de Dumitru Fodor, Vetro Solutions S.A. a înregistrat anul trecut o ușoară creștere a cifrei de afaceri la 63,5 milioane lei, însă a trecut pe pierdere, raportând o scădere de 4,6 milioane lei, comparativ cu un profit de peste 2 milioane lei în 2022. Compania are 82 de angajați și a făcut un pas important în 2021, când a obținut autorizația pentru o fabrică proprie de medicamente generice pentru uz veterinar în Iași, o investiție de 4,5 milioane de euro, cofinanțată din fonduri europene și resurse proprii.

Prin această achiziție, Grupul Dona își consolidează prezența în sectorul medical și extinde portofoliul de servicii și produse, aducând un plus de valoare atât pentru clienții săi, cât și pentru piața veterinară din România.